Ir al contenido principal

Pola protección da Serra do GALINHEIRO





"O Galinheiro debeu etr sido, en tempos, privilexiada porta de acceso ao Alén; ollo aberto dun mar escuro, custodiado por seres terríbeis. Fogar, seguramente, de antigos deuses que estendían a súas soberanía o Ceu e sobre a Terra."
                                                                                                               As covas de Vincios

Este espazo natural e os seus valores teñen que sser protexidos polas lexislacións europea, estatal e autonómica vixente. Galicia só protexe o 11,6% do seu territorio (a media estatal é 27%). A rede galega de espazos protexidos debe ser ampliada, incluíndo a Serra so Galinheiro. No ano 2008 a ampliación do Parque Natural do Monte Aloia a todo o cordal da Serra do Galinheiro estivo preto de facerse realidade, pero non foi máis que una promesa da Xunta de Galicia.

O rico patrimonio da Serra do Galinheiro:
- Paisaxístico: A súa esgrevia figura é un referente para o Val Miñor, A Louriña, O Baixo Miño e o Morrazo.


- Xeológico: Valores tectónicos únicos no mundo, a tan escasa rocha do gneis de riebeckita, xeomorfología peculiar, cavidades espectaculares: A Lapa de Moura, A Cova da Becha, Os Milagres da Trapa....





- Biolóxico: Carrasqueiras húmidas, brañas, tuerbeiras, matogueiras de influencia meditterránea, "Habitats Prioritarios" e de "Interese Comunitario", endemismos....

- Arqueolóxico: Mámoas (Chan das Moutas, dos Bromús...), petróglifos únicos en Europa (Agua da Laxe...), restos arquitectónicos (A Fortaleza das Gaias...), elementos populares de arquitectura e da técnica (presas, levadas, muiños de agua.....).




- Social: Espazo de lecer para actividades de senderismo, colleita de cogumelos, deportes de natureza (escalada, carreiras de orientación....). Actividades de estudo e divulgación da riqueza natural, histórica e social do lugar.
A existencia de greas de cabalos do monte (raza autóctona en perigo de extinción) que permite a celebración dos Curros de Morgadáns e de Vincios.


- Económico: O aproveitamento da Serra que fan moitas Comunidades de Montes e particulares favorece a agricultura e gandería ecolóxicas.
As augas da Serra abastecen ao encoro de Zamáns e ás traídas de agua potable da veciñanza.

- Inmaterial: As numerosas lendas xurdidas das cavidades e dos elementos arqueolóxicos prehistóricos e medievais.





Por que é preciso protexer a Serra?
- Pola plantación masiva e a proliferación incontrolada de especies foráneas que reducen a biodiversidade e aumentan o risco de incendio.
- Pola proliferación de canteiras (moita delas ilegais), e o abandono das esgotadas sen a debida restauración.
- Pola apertura masiva de pistas.
- Pola práctica deportiva con vehículos a motor dentro e fóra das pistas.
- Polos movementos de terra, os vertedoiros incontrolados de entullo.
- Pola acampada incontrolada.
- Pola destrución do patrimonio arqueolóxico.
- Polos proxestos de grandes infraestructuras (un parque eólico, estrada de circunvalación urbana) e industrias de alto impacto (trituradora de entullo) que ameazan con degradar a serra dun xeito xeneralizado e irreversible.





TI ES IMPORTANTE PARA PROTEXER A SERRA DO GALIÑEIRO


Biliografía e Fotografía:
- serradogaliñeiro. org
- manuelgago.org
- galiciamaxica.eu

















Comentarios

Entradas populares de este blog

Hormonas de enraizamiento ecológicas

- Podemos aprovechar las hormonas que las semillas generan para su propia germinación. - Tradicionalmente se encajaba un grano de maíz en una hendidura practicada  en la base del esqueje.  Esta semilla al germinar generaba hormonas de enraizamiento que favorecía al esqueje. - Se puede usar soja, mijo, trigo, lentejas... en general cereales y leguminosas. - Usamos por ejemplo las lentejas porque son muy rápidas y seguras.

- Las ponemos a remojo en un bote de yogurt. Una parte de lentejas por cuatro de agua, durante 48 horas.


- Una vez germinadas, las pasamos por la batidora con el agua de su propia germinación. - Con este caldo podemos embadurnar los pies de los esquejes o empapar con él los
alrededores de los esquejes ya plantados. - Estas hormonas naturales se degradan fácilmente con la luz por lo que es mejor que el germinado tenga lugar en la oscuridad, y apliquemos el caldo inmediatamente. - Otra forma mas sencilla de usar las lentejas es enterrar unas cuantas junto con cada esqueje. Agua …

Plantas en el Ártico: la supervivencia del más apto

Sólo plantas resistentes pueden sobrevivir a fuertes vientos y fríos intensos en tierras polares. Las plantas con más éxito son simples, como musgos o líquenes. Crecen formando alfombras compactas y bajas  para evitar la congelación, captar la humedad disponible y ser aplastados por la nieve o el hielo.

     El verano al ser corto, las plantas florecen y crean semillas con rapidez antes de que regrese en invierno.. Hay pocos insectos, por eso muchas plantas se reproducen a partir de partes de sí misma como estolones o bulbos.

- Loiseleuria procumbens:



- Musgo:


- Sisynchium filifolium (Pálida doncella):

Esta planta subantártica de la familia del iris tiene hoja de tipo herbáceo. Puede almacenar nutrientes en sus raíces carnosas bajo tierra. Esta capacidad contribuye a su supervivencia y a crecer con rapidez en primavera.

- Artemisia borealis:


- Calandria feltonii:

- Primula scandanavica (Prímula del norte):

- Deschampsia cespitosa:

Amaryllis, las "Damas desnudas"

En el otoño Sudafricano, grandes extensiones de El Cabo se salpican de un rosa sorprendente debido a la floración concentrada de la floración Amaryllis belladona.

No hay hojas para disminuir el impacto, no aparecen hasta después de la floración, lo que le ha valido el apodo local de “damas desnudas”. En naturalista sueco Carl von Linneo bautizó la planta en honor a Amaryllis, una pastora de la poesía clásica, y la palabra latina belladona, que significa “bella dama”.  El nombre amarilis se da comúnmente a los híbridos de Hippeastrum. Estas derivan de especies silvestres que crecen en Sudamérica y América Central, como la H. vittatum de los Andes peruanos. Aunque se incluyeron originalmente en el género Amaryllis, se han transferido a su propio género, que solo se encuentra en las Américas. Otras amarilis ( es decir, familia: Amaryllidaceae) de origen sudamericano se han hecho populares en jardines de áreas libres de heladas, como la Zephyranthes, "Flor del Viento del Oeste"…